2.0 Program opsætning > 2.1 Windows Programmer > Windows Live Mail (Windows 7)

Windows Live Mail - Dansk

 

Download af Windows Live Mail

Da Windows Live Mail ikke er installeret pr. standard i Windows 7, skal du først hente og installere programmet. Link til download, klik hér. (Download og installation har DanDomain ingen support på.)
 


Opsætning af en ny konto

 
  1. Først startes Windows Live Mail.

  2. Vælg fanebladet "Konti" og derefter "E-mail":



  3. Udfyld næste skærmbillede som vist (Tilføj dine e-mail-konti)

    E-mail-adresse: Her tastes den fulde email adresse der skal konfigureres (*)
    Adgangskode: Her indtastes det password du selv har valgt til den specifikke email adresse
    Vist navn: Her indtastes et valgfrit navn (Feks. dit eget)

    Sørg for at markere i feltet "Konfigurer serverindstillingerne manuelt"

    Fortsæt ved at klikke "Næste"



  4. Udfyld næste skærmbillede som vist (Konfigurer serverindstillinger)

    Serveradresse (indgående): Her tastes mail.dit-domæne-navn.dk (*) og port 110
    Logonbrugernavn: Her tastes den fulde email adresse der skal konfigureres

    Serveradresse (udgående): Her tastes mail.dit-domæne-navn.dk (*) og port 366

    Sæt hak i "Kræver godkendelse" og fortsæt ved at klikke "Næste"



  5. Kontoen er nu konfigureret. Afslut ved at klikke "Udfør":



  6. Efter konfigureringen vil den nyoprettede konto kunne ses på kontooversigten:


 
 
 
(*): I opsætningseksemplet vist i denne guide vil der flere steder optræde et eksempel-domænenavn kaldet dit-domæne-navn.dk. Alle steder hvor dette optræder skal du erstatte det med dit eget domænenavn. Så hvis der feks. i et felt står mail.dit-domæne-navn.dk, og dit eget domænenavn er jensjensen.dk, så skal der indtastes mail.jensjensen.dk
 

Redigering af en eksisterende konto

Hvis du ønsker at redigere eller dobbelttjekke opsætningen i en eksisterende konto, er fremgangsmåden følgende:

 

  1. Markér den eksisterende konto der skal redigeres, højreklik på den, og vælg "Egenskaber":



     

  2. Nu åbnes et nyt vindue med egenskaber for kontoen. På det første faneblad skal du sørge for at dit navn og emailadresse (Den der bruges som afsenderadresse) står som du ønsker det. Sørg også for at der er hak i feltet "Medtag denne konto ved modtagelse af email":



     

  3. Vælg fanebladet "Servere" og udfyld det som vist herunder:

    Indgående post (POP3): Her tastes mail.dit-domæne-navn.dk (*)
    Udgående post (SMTP): Her tastes mail.dit-domæne-navn.dk (*)
    Email brugernavn: Her tastes den fulde email adresse der skal konfigureres
    Adgangskode: Her indtastes det password du selv har valgt til den specifikke email adresse

    Sæt hak i felterne "Log på ved hjælp af godkendelse i klar tekst" samt "Min server kræver godkendelse"

    Klik "Indstillinger"




     

  4. Når du har klikket "Indstillinger" åbnes et nyt vindue. I dette vælges "Brug samme indstillinger som på serveren til indgående post", og derefter "OK":



     

  5. Tilbage i hoved vinduet vælges fanebladet "Avanceret", og det indstilles som vist:

    Udgående post (SMTP): Her skrives 366
    Indgående post (POP3): Her skrives 110

    Under afsnittet "levering" kan du bestemme hvor vidt der skal gemmes en kopi af mails på serveren. Hvordan dette indstilles er valgfrit, men bemærk at hvis ikke mails med mellemrum slettes fra serveren vil den på et tidspunkt blive fyldt. Dette resulterer så i at der ikke kan sendes til adressen.



     

  6. Afslut ved at klikke "Anvend / Apply" og derefter OK.